Erik Telehagen

I vinter kommer vi försöka genomföra lite intervjuer med olika förare och andra profiler.
Vi började med en ung talang!!


Namn: Erik Telehagen
 
Ålder: 18
 
Klubb: Wäxjö MS så klart!
 
Bil: Volvo 940 VOC
 
Klass: Ungdom, C-Förare till våren.
 
Målsättning under nästa år:
 
Fortsätta utveckla mig som förare och köra så mycket som möjligt. 
Och bli B-Förare!
 
 
Bästa som hänt under karriären:
Rallyskolan med Patrik Sandell och Emil Axelsson. Lärde mig nått otroligt mycket!
  
Sämsta som hänt under karriären:
Avåk Dackefejden -09 och punkan Dackefejden -10....
Trädsmällen i Tjust får väl räknas in med!

 
 
Året som har gott i korthet:
Det har gått fort! Nej det har funkat bra och jag har utvecklats mycket. Dock en del motgångar som lite avåkningar och lite växellådsras.
Men annars är jag hel nöjd!
 
Något speciellt motto:
 
"Det ska gå!" (Även fast det inte alltid gör det!) 
 
Nu över till lite andra frågor, eftersom vi är rallyentusiaster som åker sverige runt som åskådare så undrar vi om dina åskådar minnen.
 
Bästa minnet som åskådare:
Svenska 2010 vid Colins Crest! Bilarna, folket och känslan! Kan inte bli mycket bättre. 
 
Värsta rullningen du själv har sett:
Tjaa, det var nog Ekratten för herrans många år sen. Var väl ungefär 6st, så kommer ej ihåg förare men det var nog en av dom värre rullningarna. 
 
Finns det några speciella du skulle vilja tacka:
Till min Pappa och mitt servicegäng! Utan dom går det aldrig!
Sen stort tack till alla arrangörer och funktionärer!

Och en liten hyllning till alla våra så kallade "gamar" som är snabbt framme när olyckan är framme. Utan er så hade vi legat kvar...
 
Tack!


Tack Erik Telehagen för svaren så önskar björnknådisrallyblogg dig en kanonsäsong nästa år!!

Glöm inte att kika in på http://motorblogg.grapefrukt.com/telehagenmotorsport1/

Där kan ni läsa vad som händer i Telehagen Motorsport

Kommentarer
Postat av: knådis

Med den inställningen kan du gå långt Erik. Och du ge verkligen allt :) kämpa på!



MVH knådis

2010-10-28 @ 18:12:59
Postat av: martin

Fränt!

2010-10-28 @ 20:28:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0