Robert Karlsson

Här kommer nästa intervju i vinterserien. Denna gång med ytterligare en fortkörande A-förare.


Namn: Robert Karlsson
 
Ålder: 28
 
Klubb: Ljungby MK
 
Bil: VW Golf 2
 
Klass: A - Grupp H
 
Målsättning under nästa år:
Målsättningen är att köra minst lika mycket som detta året och vara med i toppen av klassen och slåss.
Det är inte bestämt än vilka tävlingar eller cuper vi ska åka, men åka blir det!
 
 
 
 
Bästa som hänt under karriären: 
Totalsnabbast SS2 Gullaboknixen 2010 och totaltvåa efter Mattis på samma tävling.
Det var en kanontävling där allt flöt på perfekt.
 
 
 
Sämsta som hänt under karriären:
Kraschade med förardörren före in i ett träd i Karlskronapokalen 2008. Tog hårt på oss, bilen, budgeten och säsongen.
 
 
 
Året som har gått i korthet:
Det har varit en relativt lyckad säsong. Efter ett års uppehåll med uppladdning och justeringar på bilen så har vi lyckats hänga med bra. Lite smågrejer som gjort att vi tvingats bryta någon tävling bortsett från vevaxelbrottet, men annars överlag ett mycket bra år.
 
 
 
Något speciellt motto: 
Att alltid försöka ta bilen i mål.


 
 
 
Nu över till lite andra frågor, eftersom vi är rallyentusiaster som åker sverige runt som åskådare så undrar vi om dina åskådar minnen.
 
Bästa minnet som åskådare:
Första gången man var och såg Svenska Rallyt, tyckte det gick väldigt fort. Minns även att servicen var på kupolen i Borlänge. Där fick man se alla stjärnorna komma ut ur bilarna.
Det var en häftig upplevelse!
 
 
 
Värsta rullningen du själv har sett:
Värsta rullningen jag sett var Semesterturen 2008. Eftersom min egna bil var i riktbänken då så åkte jag ut och kollade istället och hamnade där plåt-gamarna stod. Hans Johansson från Kräbbleboda var den som kom med värst attack in i svängen på fjärde växeln och gjorde en ordentlig resa över stenarna.
 
 
 
Finns det några speciella du skulle vilja tacka:
Jag vill tacka alla mina sponsorer som hjälpt mig och gjort det möjligt för mig att köra i denna klassen.
Alla vänner som hjälpt mig med service och mekhjälp. Och kartläsarna som ställt upp.
Även de som skickat in filmer och bilder från tävlingar, det är väldigt uppskattat! TACK!
 
 
Robert har även en fin hemsida där man kan kolla gamla incar och se hans uppdateringar.
Så gå in och kika där. 
www.rk-motorsport.se


Tack så mycket för intervjun Robert så får du gasa rejält även nästa år.

Kommentarer
Postat av: knådis

Robban är inte bara en jävel på att köra bil. Han har även schyssta dans-moves :)

2010-11-21 @ 10:31:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0