Rallytest!

Igår va vi ute och lurade i skogen där Markus och Stefan hade fixat en väg att träna på.
Det va mkt trevligt att se Markus ratta sin nybygda BMW och Stefan ratta för första gången i en rallybil.

Vilka är då dessa rallytokar?

Markus Svensson och Krille Ericsson
BMW 323i Grp-H
Senaste meriter: Sladdade runt med sin 740 ekonomi i 2 år ihop. Det blev några segrar och många fina placeringar. Det bästa var att dom vann Bilsport Rallycup 2008!
Innan dess har Markus kört Saab 99 ekonomi, Opel Ascona Grp-H och Volvo 240 Voc.
Målsätting med året är att köra in sig med bilen och få en bra placering i SSRC.
När jag åkte en runda i skogen frågade jag DG.
-Hur känns det?
- svårt och smalt =)
vi hoppas det går bra för Markus och Krille i år!

Stefan Håkansson och Jocke Svensson
Volvo 240 Voc
Senaste meriter: Stefan har precis börjat köra rally och han första tävling blir Kongen om 3 veckor. Jocke deremot har som bekant åkte ihop med Markus innan i Saab 99, Ascona och 240 voc. Ha har även åkt med Morgan Bengtsson en säsong.
Placeringar: Rankad top 10 i Sverige på Richard Burns Rally
Som sagt har Stefan precis börjat köra rally. Men kommer ihåg när Stefan precis fått sitt körkort, då åkte vi runt i hans 240 i en grushåla nära hans hem. Och redan då märkte man hur säker han va på att ratta bil. Han sa många gånger att han ska börja köra rally. Och nu 9 år senare blir det verklighet.
Jag åkte även med Stefan en runda i skogen och frågade.
-Hur känns det?
-Kul som fan och svårt.
Jag tyckte Stefan hade ett riktigt bra ladd och spår honom en fin framtid inom rallysporten!

Nu kommer lite bilder och film.


















Filmer









///Knådis


Kommentarer
Postat av: DG

Tyckte mest att du satt o höll i dig när du åkte med mig,kanske va du rädd för ännu ett vägbyte=)

Kanon repo.Satsar en slant på Stefan iår,han blir farlig.

2010-04-05 @ 09:09:38
Postat av: Stefan Håkansson

Det var en kanonfint repotage du har gjort.

Tycker det målas upp stora förväntningar här på mig! ;).

Nädå, jag och jocke ska åka i SSRC cupen i år tänkte vi och försöka så gott det går men i början är målsättningen att komma runt och skaffa sig lite rutin. Hoppas vi kan få till notläsningen riktigt bra också men vi ska hårdträna innan Kongen. Men börja det funka bra så tror jag vi får se det i resultatlistorna också.

Nästa år blir det bilbyte i såna fall kanske även sent i år får se vad ekonomin tillåter. Denna gamle tjorven duger att börja med ;).



Hoppas det blir ett kanonrally år, och önskar DG o Krille lycka till för deras grupp H satsning.



Vi lär väl som sagt synas i skogen Jonas varken vi vill det eller inte, Gamjävel!!! ;) hehe



Mvh Stefan Håkansson

2010-04-05 @ 10:30:54
Postat av: DG

http://www.youtube.com/watch?v=ggzzdHuQtF8&feature=youtube_gdata



Incar från igår=)

2010-04-05 @ 12:02:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0